Bóg miał lepszy pomysł

Miało być inaczej. Miał być hotel, Wi-Fi i szwedzki stół.

Tymczasem siedzę w pokoju, który w czasach ojcowomichałowych był celą magistra nowicjatu i czytam „Inne sprawy”. Znalazłam się w przestrzeni, w której częściowo powstawała ta książka. Znalazłam zupełnie przez „przypadek”, choć przypadków nie ma, a jeśli chodzi o ten nocleg u poznańskich OP tym bardziej w przypadkowość nie wierzę. Załatwiony w ostatniej chwili (Agnieszko, jesteś aniołem!), ma w sobie wszystko, czego moglibyśmy sobie tylko zażyczyć, łącznie ze śniadaniem, kolacją, mszą, możliwością adoracji i domową atmosferą. I rozmienieniem na drobne pieniędzy potrzebnych do wydawania. Bóg się o nas zatroszczył w najmniejszych szczegółach, a Poznań po raz kolejny zaskoczył mnie na plus.

Tak więc czytam „Inne sprawy”. Wtulona w fotel w pobliżu grzejnika, z nogami na krześle, w bezpiecznym kręgu światła lampy. Jeszcze zanim usiadłam do lektury w salce duszpasterstwa w przyziemiu ktoś grał motyw przewodni z „Amelii” i muzyka lekko wspinała się po ścianach klasztoru aż do mojego pokoju. Lubię hipnotyczną rytmikę tej melodii.

Inna rzeczywistość, inna przestrzeń, wszystko inne.

Lepsze.

5 thoughts on “Bóg miał lepszy pomysł

  1. Może gdybyś została Dominikanką wtedy miałabyś to wszystko czego tak pragnie Twoja dusza, te klimaty… Tylko, że takie posłuszeństwo Bogu i przyjęcie zaproszenia do tego życia oznacza inny rodzaj wolności, rezygnację z wielu przyjemnych przywiązań i ukrywanych skrzętnie namiętności, absolutną czystość intencji w źyciu, w działaniu dla Boga. To ofiara. Każde powołanie to ofiara. Bez niej wszystko jest grą, ściemą, fikcją.

  2. Dobrze, że pamiętasz o swoich blogowych gościach i że nas zabierasz ze sobą w ‚bezpieczny krąg lampy’. Miłej lektury i krytycznych recenzji…

  3. Klasztorne cele maja w sobie coś z wehikułów czasu i przestrzeni. Wstępując tam choćby na chwilę doświadczamy zawieszenia naszej czasoprzestrzeni.
    Pozazdrościć:-)

  4. Moja żona byłaby zachwycona Amelią… Muzyka była tam rzeczywiście piękna. Film sam w sobie również magiczny. Choć oczywiście miałem problem ze sposobem ukazania seksu, ale czysty seks w mediach chyba nie jest zbyt łatwy do odnalezienia…

Skomentuj

