O POZNANIU

Poznań jak zwykle gościnny, wino słonecznie pięło się po murze klasztoru a Stara Waga okazała się klimatycznym miejscem – w sam raz na kameralną konferencję. Frekwencja, mimo poniedziałkowego terminu i pogody zachęcającej raczej do spacerów niż tkwienia w szacownych murach, dopisała. Pewnie nie bez znaczenia była obecność Pani dr Wandy Półtawskiej – jednak nazwiska czynią cuda.

Mam poczucie zamknięcia pewnego dzieła i tego, że było warto się go podjąć. Powodów do tego poczucia jest wiele, czas pewnie pokaże następne. Polubiłam Poznań, polubiłam ludzi z Instytutu Tertio w Poznaniu i wreszcie na chwilę wróciłam do dydaktyki. Lubię pracować z ludźmi, lubię widzieć, jak odkrywają coś nowego, innego. Jest coś głęboko pięknego w ludzkiej zdolności do bezinteresownej fascynacji prawdą i jej poszukiwaniem. Równie piękne jest spieranie się o to, co tą prawdą jest, pod warunkiem, że jest to uczciwa dyskusja, w której obie strony się słuchają.

I ten wspaniały moment kiedy druga osoba w całkowicie wolny i szczery sposób rozpoznaje prawdę. Niektórzy reagują stuporem – przez chwilę nic do nich nie dociera, stoją wobec swojego odkrycia i kontemplują je. Cóż, jest to swego rodzaju przeżycie mistyczne – w końcu Bóg jest Prawdą.

(zdj. widok z okna pokoju gościnnego, w którym spałam)

13 thoughts on “O POZNANIU

  1. Wspaniale!
    Bardzo się cieszę ze wspólnego odkrywania, szukania i osłupień. Bo jak ja badam i odkrywam to raczej pióra lecą i złoto wiruje ;D

  2. Ja ostatnio odkrywam tylko jakimi ludzie potrafią być kłamcami, idiotami i jak żerują na innych. Wolałabym nie mieć takich doświadczeń. Rzadko płaczę, a przez to wszystko mi się zdarza.

  3. Mnie najbardziej podoba się tytuł.
    W zasadzie wpis jest o radości poznania.
    .
    Jeszcze jedno miasto w Polsce ma dobroczynny wpływ intelektualny: Przemyśl 😀
    Pozdrawiam !

Skomentuj

