Fascynacje naszych przyjaciół bywają zaraźliwe

Nigdy nie przepadałam za Chopinem, zwłaszcza, że jego muzyka głównie kojarzyła mi się z co niedziela słyszanym rano w radiu utworem, którego dźwięki oznaczały, że powinnam zaraz wstać. Brrr.

Informacja, że mamy Rok Chopinowski po mnie spłynęła, jednak mam przyjaciółki, z których zwłaszcza jedna uwielbia muzykę Chopina. Czegóż nie robi się dla przyjaźni – zaczęłam szukać informacji o tym kompozytorze i na facebooku trafiłam na stronę założoną z okazji wyżej wymienionej okazji, a na niej znalazłam coś, co mnie zachwyciło, powaliło, tudzież zapewne doprowadza do pasji moich sąsiadów (mamy tu cienkie ściany, a ile można słuchać w kółko tego samego utworu?).

Mianowicie ten oto nocturnik – polecam:

2 thoughts on “Fascynacje naszych przyjaciół bywają zaraźliwe

  1. Zaiste zacny nokturnik, ale nie ma to jak pewien fragment drugiego koncertu. Zawsze mi tam ciarki po pleckach biegają 🙂
    A swoją drogą, może wreszcie Polacy wykorzystają fakt, że mają genialnego rodaka (co z tego, że w paryskim grobie z francuskim nazwiskiem, ale za to duszą słowiańską wiecznie żywą 😀 ) i poprawią swój PR wśród ludności świata. Nie jesteśmy tylko złodziejami samochodów, ale też genialnymi muzykami 😀

    • Jednakże nikt na dobrą sprawę nie pomyśli, że to Polak. Zauważmy, że Marię Skłodowską też nam zaiwanili Francuzi… Mimo, że bezsprzecznie została ogłoszona Polką wszech czasów.

      A Mickiewicz, nasz najwybitniejszy wieszcz, sam mówił o sobie, że jest Litwinem. No i Wajda coś przebąkiwał ostatnio, że z niego nie Polak, tylko Amerykanin…? Ciężka sprawa…

Skomentuj

