Pracy nad nastepnym eSPe cd.

Masakruję właśnie tekst konferencji o. Wojciecha Jędrzejewskiego OP, obicinajac mu to i owo (tekstowi, nie przewielebnemu) tak, aby zmieścił się w naszym kwartalniku. Rzecz jest o spowiedzi. Rzecz powiedziana mertytorycznie i z wigorem. Niestety, w ferworze cięcia muszę wyrzucić z tekstu kilka soczystych anegdotek, więc postanowiłam  zlitować się przynajmniej nad jedną i sprzedam ją tutaj.

Otóż.

„Kiedys jestem na mszy, do ambonki podchodzi ministrant, na oko 17-letni, czytać czytanie, było z Księgi Mądrosci. I czyta: „Mądrość woła: Prosiaczek niech do mnie tu przyjdzie!” Troche się zdziwił, zamilkł, jeszcze raz patrzy i znów czyta: „Prosiaczek niech do mnie tu przyjdzie”. Dla niewtajemniczonych – w oryginale jest: „prostaczek”…”

Kubus Puchatek rulezzzzz 😀

12 thoughts on “Pracy nad nastepnym eSPe cd.

  1. o tak, dla mnie to była też zdecydowanie anegdotka numer jeden z tej konferencji. uśmiałam się do łez, gdy o. Wojciech to opowiedział, przy okazji dobitnie podkreślając gestykulacją i mimiką zakłopotanie i zaskoczenie rzeczonego ministranta (padre bez wątpienia talent aktorski ma). cały wykład jest zresztą świetny – inaczej bym Ci go nie rekomendowała 🙂

  2. Jak to? To Ty nie wiesz?
    Wichrowe Wzgórze-Klimontów-Sandomierz
    6-8 listopada 2009
    Spotkanie Przyjaciół Dróg Św. Jakuba

    (Klimontów – zwiedzanie podominikańskiego klasztoru
    Sandomierz – zwiedzanie dominikańskiego klasztoru)
    🙂
    a szczegóły spotkania są tutaj:

    http://www.sandomierz.wordpress.com

    byłam pewna, że wysłałam do Ciebie zaproszenie.
    ZAPRASZAM SERDECZNIE NA wino na Wichrowe Wzgórze i spacer do i po Sandomierzu.

  3. Tydzień temu dowiedziałam się na 19-tce z czytania z Księgi Izajasza, że: „Spodobało się Panu zmiażdżyć swojego Sługę cierpieniem. Jeśli wyda swe życie na ofiarę za grzechy, ujrzy potomstwo, dni swe przedłuży, a wola Pana spełni się przez Niego. Po udrękach swej duszy ujrzy światło i nim się nasyci. Zacny mój Sługa usprawiedliwi wielu, ich nieśmiałości On sam dźwigać będzie”.

  4. ech, pozdrów ode mnie Kereta. a jak by Ci się udało, to poproś o autograf. 🙂 szkoda, że nie przyjedziesz. Cała caminowa Polska będzie. 🙂

    • Wiem, Mishka bezczelnie szczerzy paszczę i okazuje radoche już od dłuższego czasu.

      Stworzyliście coś naprawdę wielkiego i cudownego Kasiu – nie zapominaj o tym 😉

  5. Bez Św. Jakuba nie dalibyśmy rady. 🙂
    Bez Ciebie też nie, bo kto mi Mishkę przysłał, hę?

    A tak na marginesie SIĘ pochwalę: zostałam RED.NACZ. Dumiesięcznika „Pielgrzymek”.
    (to qupa roboty!)

    • REWELACJA Kasiu! Jestem pewna, że dasz radę – masz naturalna umiejętność prowadzenia grupy ludzi. Na pewno będzie ekstra. Pracy qpa, ale satysfakcja też spora 😉 Jeszcze raz gratualcje :]

Skomentuj

