Matka Teresa na niedzielę

„”Pragnę” jest czymś o wiele głębszym niż gdyby Jezus mówił ” Kocham cię”. Dopóki nie wiecie w głębi siebie, że Jezus was pragnie – nie możecie zacząć poznawać, kim On chce być dla was. Lub kim On chce abyście byli dla Niego (podkr. moje). […]

Jak przybliżyć sobie pragnienie Jezusa? Tylko jedną tajemnicą – im bliżej Jezusa podejdziesz, tym lepiej będziesz znać Jego pragnienie. „Pokutujcie i wierzcie” mówi nam Jezus. Za co mamy pokutować? Za naszą obojętność, twardość naszego serca. W co mamy wierzyć? [W to, że] Jezus pragnie nawet teraz, w waszym sercu i w ubogich – On zna waszą słabość, On chce tylko waszej miłości, chce tylko szansy na kochanie was. On nie jest ograniczony przez czas. Kiedykolwiek podejdziecie do Niego blisko – staniecie sie partnerami Naszej Pani, św. Jana, Magdaleny. Usłyszcie Go. Usłyszcie wasze własne imiona. Dopełnijcie moją i waszą radość”. (Varanasi Letter)

Wszelkie doświadczane przez mnie pragnienie uczy mnie Boga. Nie tyle przez cel, ku któremu jest skierowane. Przez samą swoją obecność i intensywność. Pozwala mi zacząć rozumieć, co to znaczy, że Jezus mnie pragnie.

Gloryfikujemy zaspokojenie a najcenniejszy dar leży gdzie indziej…

Skomentuj

