O odróżnianiu mężczyzny od chłopca

Odświeżyłam sobie właśnie „Cienistą dolinę” (Shadowlands) – film oparty na fragmencie biografii C. S. Lewisa. Uderzyło mnie kilka ostatnich zdań w tym filmie:

Dlaczego miłość skoro utrata tak bardzo boli? (…) Dwa razy w tym życiu dano mi wybór – kiedy byłem chłopcem i kiedy byłem mężczyzną. Chłopiec wybrał bezpieczeństwo, mężczyzna wybiera cierpienie.

Tak, myślę, że to dobre kryterium rozróżniania między chłopcami i mężczyznami – mężczyzna wybierze miłość, nawet jeśli jest świadomy związanego z nią cierpienia utraty. Chłopiec zawsze będzie szukał poczucia bezpieczeństwa.

Chłopiec całe życie będzie się bał.

Dopóki nie stanie się, poprzez swoje wybory, mężczyzną.

A tu na zachętę zwiastun tego świetnego filmu:


2 thoughts on “O odróżnianiu mężczyzny od chłopca

    • Właśnie od wczoraj się zastanawiam, jak to jest z nami, kobietami. My na ogół chyba wiemy od samego początku, czy kogoś kochamy czy nie. Faceci często długo dojrzewają do nazwania swoich uczuć, ogólnie są w tym od nas o wiele gorsi. I gorzej sobie radzą z emocjami.

Skomentuj

