„Coco Chanel”, reż. Anne Fontaine

Coco_Chanel_coco_poster_3312737

Film ma świetną akcję reklamową i bardzo zachęcające materiały promocyjne. Osobiście poszłam na niego chcąc obejrzeć kreacje i źródła inspiracji Coco Chanel. I ta moja potrzeba w dużej mierze została zaspokojona. Co do reszty – mam mieszane uczucia. Film jest ciekawy estetycznie, z pięknymi zdjęciami, ale brak im wysmakowania w stylu Kieślowskiego czy Wajdy. Nie wiem, czemu liczyłam na więcej.

Brak też próby głębszego poszukiwania zrozumienia psychicznych motywacji działań Coco i to według mnie duża strata. Chanel pod tym względem to bardzo ciekawa postać, tymczasem film prześlizguje się po powierzchni operując paroma pobieżnie rzuconymi schematami. Sytuacji nie ratuje nawet rewelacyjna, według mnie, gra Audrey Tatou. To nieprawda, że znów gra Amelię – stworzyła wyrazistą postać, chłodną i zablokowaną wewnętrznie, oddaloną od Amelii o kilka dobrych lat świetlnych.

Po wyjściu z kina w mojej głowie została jedna myśl: Chanel stała się tym, kim się stała w dużej mierze dzięki temu, że potrafiła być wierna samej sobie. W pewnym momencie zostaje określona mianem anarchistki, ale jej bunt to tak naprawdę połączenie uporu, wizji i brawury. I wierności swojemu sercu a więc wolności, nawet za cenę bycia na marginesie: najpierw jako ta gorsza, potem jako gwiazda. Osiągnęła to, czego pragnęła.

One thought on “„Coco Chanel”, reż. Anne Fontaine

  1. Pingback: Audrey Tatou : Biografia, aktualności, zdjęcia, filmy

Skomentuj

